GDPR | Alarm

Få et dynamisk og forberedt alarmberedskab!

Alle virksomheder kan komme ud for tab af persondata, men langt de fleste vil være uforberedte og uden chance for at reagere hurtigt og konstruktivt.

 

Det kan få betydelige økonomiske konsekvenser samt i værste fald – koste virksomhedens eksistensgrundlag, hvis ikke man reagerer i tide.

 

Ved tab af persondata, skal dette i henhold til EU Person-dataforordningen, -anmeldes til Datatilsynet indenfor 72 timer.

 

Datatilsynet lægger derfor stor vægt på – i forbindelse med deres kontrol af virksomheder – at disse har et forberedt alarmberedskab.

 

Ved valg af COMAsystem’s GDPR|ALARM får du en systematisk og professionel håndtering af skaden – hvor du kan være sikker på, at din virksomhed efterfølgende vil være i stand til at fortsætte sine aktiviteter og overholde alle regler.

 

Alarmflow

  1. Konstatering af datatab / hændelse
Aktiver dit GDPR Alarmberedskab (24/7 service)
  2. Analyse og afklaring af hændelse
  3. Standsning af ulykke / problemstilling
  4. Rapport over risiko
  5. Kommunikation og anmeldelse til Datatilsynet
  6. Løsningsforslag og forebyggelse mod fremtidigt datatab

 

Eksempler på hvornår man kan få brug for alarmberedskabet?

• Hacking
• Tab af mobiltelefon / PC
• Tyveri af data
• Henvendelse fra modtager af nyhedsbrev uden accept m.fl.

 

COMAsystem tilbyder

• 24 timers alarmberedskab
• Metodisk gennemgang af problematik og hændelse
• Anmeldelse til Datatilsynet indenfor 72 timer
• Rapport over hændelsesforløb
• Løsningsforslag og forebyggelse.

 

Effektiv abonnementsløsning

COMAsystem’s GDPR|ALARM er en effektiv og billig løsning
for virksomheden og dens sikkerhed.

 

Løsningen leveres fra 200,- kr. pr. måned.

Vil du vide mere om
GDPR | Alarm?

Er du interesseret i, at få mere at vide om GDPR | Alarm? Så er vi klar til et uforpligtende møde.