Comwell skaber tryghed for gæster og medarbejdere!

Når du er gæst på et Comwell-hotel, kan du regne med at få en god nats søvn, en professionel mødeoplevelse og samtidig føle dig helt tryg ved, at Comwell behandler og beskytter dine personoplysninger. Den samme tryghed sættes i højsæde, når du arbejder for Comwell-koncernen.

Comwell-koncernen har med sine 19 lokationer i Danmark og Sverige nemlig strømlinede procedurer for, hvordan gæsters og medarbejderes personoplysninger bliver håndteret og har stor fokus på, at kæden lever op til EU’s persondataforordning (GDPR), der trådte i kraft den 25. maj 2018.

Hos Comwell har Chief Protection Officer, Julie Baggesen Høgsberg, i samarbejde med projektleder, Lene Rysgaard, haft ansvaret for processen med at sikre, at Comwell efterlever de gældende GDPR-regler. Hotelkæden har taget opgaven med at skabe tryghed og sikkerhed omkring gæsternes og medarbejderes personoplysninger særdeles alvorligt.

Comwell valgte tidligt i processen COMAsystem til at bistå med rådgivning og håndtering af personoplysninger. I processen med at finde et system til at sætte GDPR-projektet i system, indhentede Comwell tilbud fra tre leverandører på området.

Hvorfor valgte I COMAsystem og RISMAgdpr?
Flere ting var afgørende for Comwells valg af samarbejdspartner. Blandt andet muligheden for at kortlægge og strømline alle processerne, foretage GAP-analyse og samtidig modtage kompetent sparring og support inden for både proces, IT og jura. Derudover var hele kontrolfasen et afgørende område for os, hvortil RISMAgdpr også leverer redskaberne, siger CPO, Julie Baggesen Høgsberg.

Det er vigtigt for Comwells troværdighed på markedet at sende et tillidsvækkende signal til gæster, samarbejdspartnere og kunder, der viser, at vi som virksomhed overholder gældende lovgivning, siger Julie Baggesen Høgsberg.

I Comwell-kæden har man investeret tid og ressourcer i at få løst opgaven. Derudover har det kostet en stor portion tålmodighed fra alle de medarbejdere i koncernen, som har været enten direkte eller indirekte involveret i processen. For at sikre de juridiske aspekter omkring processen og resultaterne heraf, har Comwell uddannet virksomhedens egen CPO samt fået professionel ekstern rådgivning fra eksperter hos COMAsystem. Comwell har fået et langt mere fyldestgørende overblik over interne procedurer og arbejdsmetoder på tværs af organisationen. De har fået strømlinet og struktureret processer både afdelingsvist og på koncernplan.

Kan du anbefale et samarbejde med COMAsystem?
Ja, Comwell kan godt anbefale COMAsystem, da vi indtil nu kun har haft et positivt og værdiskabende samarbejde med dem. Comwells kerneydelse er service og for at leve op til egne høje krav samt forventninger fra både gæster og medarbejdere, stiller vi ligeledes høje krav til vores leverandører.

COMAsystem har levet op til disse krav, og vi har oplevet et højt serviceniveau gennem hele processen. Vi har oplevet hurtig og kompetent rådgivning, og der har været effektiv respons på at løse både store som mindre udfordringer.

Har det været en gevinst for Comwell at have så stor fokus på GDPR?
Jeg vil vende den om og sige, at vi i hvert fald risikerer at TABE penge, hvis vi ikke overholder persondataforordningen. Mange af vores største kunder forventer som noget helt naturligt, at vi arbejder seriøst med dette, som vi blandt andet også gør det med bæredygtighed og andre vigtige områder, som har stor betydning for vores kunders valg af samarbejdspartnere. Hvis Comwell ikke fremstår som en troværdig leverandør, så vil vi uden tvivl miste en stor del af vores nuværende kundebase, siger Julie Baggesen Høgsberg.