COMAsystem og DTL indgår stor aftale

Danske vognmænd får nu de bedste værktøjer til at sikre effektiv styring af kontrakter og aftaler.

Det skal være slut med papirrod og ringbind hos danske vognmænd, og alle vognmænd skal have mulighed for at nå at leve op til nye EU-regler om personfølsomme data før de træder i kraft i 2018.

Derfor har Dansk Transport og Logistik (DTL) og COMAsystem indgået en aftale med virkning fra 1. oktober 2016, hvor de ca. 2.000 medlemmer i DTL får tilbudt kontraktstyringsværktøjet COMAsystem.

Udover en effektiviseret styring af kontrakter, giver aftalen vognmændene et vigtigt forspring i forhold til EUs nye regler om personfølsomme data:

– Vi er overbeviste om, at dette it-program kan lette vognmændenes hverdag. Det er meget nemt at bruge. Ydermere vil det hjælpe vore medlemmer til at være på forkant med de skærpede regler om opbevaring af persondata, der træder i kraft i maj 2018 som konsekvens af en ny EU persondataforordning, siger DTL –  Danske Vognmænds underdirektør Frank Davidsen.

 

3×34 Transport er tilfredse med nyt værktøj

Blandt brugerne i dag er 3×34 Transport. Her oplyser adm. direktør Brian Tange, at COMAsystem værktøjet sørger for overblik over alle de forskellige kontrakter og aftaler der er i huset:

– Det sikrer simpelthen at f.eks. genforhandlinger og opsigelser gennemføres inden for aftalte frister. Vi har også helt tjek på, at vi arbejder på basis af de rigtige aftaler, vi har brug for, siger Brian Tange.

 

COMAsystem er klar til opgaven

Hos COMAsystem er man klar til at komme i gang med at hjælpe vognmændene rundt om i landet.

– Det er en spændende opgave for os, og vi glæder os rigtig meget til at komme ud til vognmændene. Det er godt set af en arbejdsgiverorganisation som DTL, at de kan tilbyde deres medlemmer et værktøj, som kan gøre hverdagen nemmere og samtidig betyde at de kommer til at leve op til de nye EU-regler, siger direktør i COMAsystem, Bo Kristiansen.